PL / EN
Konkursy i seminaria

CEG FAE Sp. z o. o. wraz z Wielkopolskim Bankiem Kredytowym, Bankiem Rozwoju Eksportu oraz Kredyt Bankiem zorganizowało w listopadzie 1993 r. seminarium pt. „Kredyty Bankowe”, które było płaszczyzną wymiany poglądów na temat praktycznych aspektów finansowania działalności gospodarczej dla kilkudziesięciu przedsiębiorstw z terenu Wielkopolski.

W grudniu 1993 roku CEG FAE Sp. z o. o., we współpracy z Business Centre Club, Konfederacją Pracodawców Polskich i Konwencją Przedsiębiorców, Handlowców i Producentów Rolnych CEG FAE Sp. z o. o. stworzyło kryteria wyboru Złotej Piętnastki najlepszych firm polskich w Konkursie „Złoty Grosz" krakowskiego tygodnika "Przekrój". Przez 8 edycji od roku 1993 do 2001 uczestniczyło w roli jurora-selekcjonera w hierarchizacji najlepszych firm w Polsce.
W 1996 Konkurs „Złoty Grosz" został poszerzony o nagrodę specjalną „Złoty Jen”
dla najnowocześniejszego i najbardziej ekspansywnego przedsiębiorstwa. Laur ten był przyznawany pod patronatem ambasady Japońskiej w Warszawie, także w kolejnych edycjach konkursu.
W roku 1998 konkurs poszerzono o kolejną nagrodę specjalną „Srebrną Złotówkę”
za najbardziej udane przejście firm przez proces transformacji gospodarczej. Laur ten był przyznawany pod patronatem Profesora Leszka Balcerowicza.
Od roku 2000 przyznano także kolejna nagrodę specjalną „Złote Euro” za inwestycje w kapitał ludzki pod auspicjami i z udziałem wysokich przedstawicieli władz Rady Europy.
Wartościowanie firm do wszystkich nagród przeprowadzał CEG FAE Sp. z o. o. w oparciu o własną metodologię, akceptowaną przez Partnerów uczestniczących w organizacji Konkursu oraz jego Patronów.

W czerwcu 1994 roku, wspólnie z Redakcją "Polityki", CEG FAE Sp. z o. o. przygotowało ranking spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Ranking opracowany został w oparciu o ponad 30 kryteriów ekonomiczno-finansowych i jakościowych. W tym sensie był to pierwszy tego typu ranking w Polsce.

CEG FAE Sp. z o. o. wraz z Tygodnikiem „Polityka” przeprowadziło w 1995 roku badania kadry menedżerskiej 500 największych przedsiębiorstw w Polsce.

Od 1997 do 2004 roku CEG FAE Sp. z o. o. w Poznaniu we współpracy z „Głosem Wielkopolskim”, Radiem Merkury oraz Telewizją Poznań opracowywał kryteria wyboru pięciu najlepszych samorządowców w ramach konkursu „Wielkopolski Burmistrz/Wójt Roku”. Weryfikacja kandydatów polegała na zastosowaniu wielokryteriowego algorytmu obejmującego ok. 70 elementów oceny, pozwalających miedzy innymi na charakterystykę rozwoju gospodarczego, społecznego oraz atrakcyjności poszczególnych gmin Wielkopolski. Kryteria te były w całości opracowane i aktualizowane wyłącznie przez CEG FAE Sp. z o. o. Kapituła konkursu formalnie zatwierdzała wyliczenia dokonane w oparciu o metodologię skonstruowaną i stosowaną przez CEG FAE Sp. z o.o. i kwalifikowała czołową piątkę do finału konkursu, organizowanego w formie współzawodnictwa w festynach folklorystycznych.

Od 1996 do 2007 roku CEG FAE Sp. z o. o. wspólnie z dziennikiem regionalnym „Głos Wielkopolski” organizował ranking „Złota Setka Wielkopolski”. Jako odpowiedzialny za wyłonienie zwycięzców, CEG opracował metodologię wartościowania kandydatów, uwzględniającą po kilka wskaźników ekonomicznych odzwierciedlających rozmiary, jakość, stopień zaawansowania technologicznego, eksportu i inwestycji, a także specyficzne mierniki oceny skuteczności działania banków i instytucji ubezpieczeniowych. Firma zajmująca najwyższe miejsce w hierarchii uzyskiwała tytuł Złotej Firmy Wielkopolski. Zwycięzcy podrankingów otrzymywali tytuły: Złoty Eksporter, Złoty Inwestor, Złota Instytucja Finansowa. W roku 2005 wzbogacono ten konkurs o wydanie specjalne „Złota Dziesiątka Dziesięciolecia”, także w oparciu o metodologię CEG FAE Sp. z o. o.

Od 1997 do 2000 roku CEG dokonywał oceny produktów finansowych w ramach Konkursu „Srebrny Sejf” organizowanego przez poznańską firmę Quantum Corporate Communications
w trzech kategoriach: produktów bankowych, ubezpieczeniowych i innych produktów finansowych. CEG FAE Sp. z o. o. dokonywał wartościowania oferty uczestników konkursu, rekomendując produkty pretendujące do nagrody głównej.

Wyrazem uznania dla metodologicznych umiejętności CEG-u w hierarchizowaniu przedsiębiorstw z punktu widzenia ich rezultatów ekonomicznych i społecznych było zaproszenie
do wartościowania kandydatów do „NAGRODY GOSPODARCZEJ PREZYDENTA RP”, które
wg wypracowanego przez siebie algorytmu przeprowadzało CEG FAE Sp. z o.o. dla edycji tejże Nagrody w latach 2001-2003.